مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات رایانه ای و موبایلی 9099071540 (تماس با تلفن ثابت) - 0217129 (تماس با موبایل)
تماس با کارشناس

راه اندازی اولین کمپین تبلیغات گوگل ادوردز

  • توسط : جلال حسینی
  • انتشار: 1400/09/17 - بروزرسانی: 1401/09/29
آموزش راه‌اندازی اولین کمپین تبلیغات گوگل ادوردز | تعمیر کامپیوتر
اینترنت کامپیوتر

 

 

کابران رایانه کمک معمولا در رابطه با کمپین های تبلیغاتی گوگل چنین سوالاتی را از کارشناسان ما میپرسند شاید سوال شما هم باشه بهتره با این سوالات آشنا بشیم:

  • تبلیغات در گوگل ادوردز رو چطور میتونم انجام بدم 
  • آیا تبلیغ در گوگل نیازه ؟
  • هزینه تبلیغات در گوگل چقدره ؟

سالیان زیادی است که استفاده از موتور جستجوی گول به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است و اکثر انسان ها برای پیدا کردن کوچکترین سوال خود به گوگل مراجعه می کنند و این عمل شاید روزانه چندین بار تکرار شود. برای بسیاری از ما پیش آمده است که حین جستجوی عنوان و یا موضوعی در گوگل به نتایجی بر بخوریم که عبارت  AD در کنار آنها نوشته شده است. این نتایج در واقع همان تبلیغات گول می باشند که بر اساس موضوع جستجوی ما و به صورت مرتبط نمایش داده می شوند. با داشتن تبلیغات در گوگل ادوردز به جذب مخاطب و کاربران بیشتر برای سایت مد نظر و افزایش ترافیک سایت خود کمک خواهیم کرد. در این مقاله به توضیح تبلیغات در گوگل ادوردز می پردازیم و راه اندازی کمپین تبلیغات را به مختصر شرح می دهیم. برای آموزش نحوه ساخت کمپین در گوگل ادورز با ما همراه باشید

 

 

 

  میخوای نصب ویندوز از روی فلش رو یاد بگیری ؟ اول اینجا بوتیبل کردن فلش رو یاد بگیر بعد نصب ویندوز روبه راحتی انجام بده آموزش بوتیبل کردن فلش

 

تبلیغات گوگل ادوردز

این نوع تبلیغات در واقع یکی از بهترین روش تبلیغات و موثرترین آن هستند. به کمک تبلیغات در گوگل آگهی وب سایت متناسب با کسب و کار و هزینه هایی که می توانیم بکنیم در صفحات اولیه نتایج جستجوی گوگل برای کلمه های کلیدی مد نظر ما نشان داده می شوند.

 

پیشنهاد مطلب: گوگل چت چیست و چه کاربردی دارد؟ 

 

چگونه کمپین تبلیغات در گوگل  ادورز را  راه اندازی کنیم؟

امروزه با افزایش تحریم ها و مشکلات دیگر که محدودیت برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است می توانیم شخصا تبلیغات را در گوگل مان فعال کنیم و مدیریت آن را در دست بگیریم. برای راه اندازی کمپین گوگل ادورز لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم

 

 

 

گام اول

برای راه اندازی و ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ابتدا باید یک اکانت جیمیل Gmail فعال داشته باشیم .سپس وارد اکانت جیمیل شویم و بر روی آدرس  ads.google.com کلیک نمایید تا به صفحه ادوردز هدایت  شویم. اولین قدم در این مرحله ساختن کمپین تبلیغاتی می باشد.

گام دوم

در آغاز باید نوع کمپینی که می خواهیم ایجاد کنیم را انتخاب کنیم. گوگل ۶ نوع کمپین را به ما پیشنهاد می کند که این کمپین ها عبارت اند از

  1. کمپین های شبکه جستجو با گزینه های نمایشی
  2. کمپین های شبکه جستجو
  3. شبکه صرفا نمایشی
  4. کمپین های ویدیو
  5. کمپین های فروشگاهی و تبلیغات فروشگاهی
  6. کمپین های جهانی

هر کدام از این کمپین ها مناسب یک نوع کاربری و هدف می باشند که باید با مطالعه هریک باید با دقت انتخاب نماییم.

 گام سوم: پس از انتخاب کمپین مدنظر باید هدف از ایجاد این کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز را مشخص نماییم. در قسمت پایین تیک کنار website visits را انتخاب نماییم و آدرس وب سایتی که می خواهیم برای آن تبلیغ انجام دهیم را درج کنیم و بر روی گزینه  continue کلیک نماییم.

گام چهارم: پس از کلیک کردن  بر روی continue گزینه در این مرحله به صفحه  بعد هدایت می شویم که باید تنظیمات کمپین خود را انجام دهیم. اولین تنظیمات مربوط به انتخاب نام برای کمپین می باشد.

:Campaign name  برای کمپین خود نام مناسب و دلخواه را در نظر بگیرید.

Networks : اگر مایل هستیم تبلیغاتمان فقط در موتور جستجوی گوگل دیده شود و تبلیغ در بخش Display تبلیغ نمایشی نشان داده نشود  تیک  Include Google Display Network را  بر می داریم.

همچنین برای اینکه قصد نمایش تبلیغ در سایت های پارتنر گوگل مانند google play،   gmail،   youtube و… را نداریم تیکت کنار این قسمت ( include google search partners) را نیز باید برداریم.

گام پنجم:  گزینه start and end

در نظر گرفتن زمان برای تبلیغ با این گزینه تنظیم می گردد. به طور مثال قصد داریم تبلیغ مدنظر ما برای یک جشنواره تخفیفات دو هفته ای فعال باشد و بعد از آن متوقف شود. در این صورت می توانیم در قسمت  End data  تاریخ انقضا اکانت خود را مشخص نماییم.

گام ششم:   Location

در قسمت لوکیشن منطقه جغرافیایی مدنظرمان رانتخاب می نماییم. و توجه کنید از آنجایی که ایران تحریم است نمی توانیم کشور ایران را به عنوان هدف  (target) انتخاب کنیم و باید گزینه همه کشور ها  (all  countries and territories)   راا انتخاب کنیم تا تبلیغات در تمام دنیا نمایش داده شود.

گام هفتم:  Languages

در این قسمت زبان اکانت را بر روی گزینه  All languages قرار دهیم. اگر هدف مان فقط کشور مثلا ترکیه باشد باید زبان ترکی را انتخاب کنیم.

گام هشت: Budget به معنای بودجه روزانه

این گام برای تعیین مقدار هزینه ای می باشد که ما باید بکنیم و اینکه چقدر می خواهیم برای این کمپین هزینه کنیم به طور مثال روزی  $ ۱۰ بیشتر برای این تبلیغ مصرف نکند در واقع با این گزینه به گوگل یک فیلتر مصرف هزینه می دهیم.

گام نهم : Bidding

این گام هزینه مربوط به کلیک کلمات کلیدی در گوگل می باشد. برای تنظیم هزینه کلمات به صورت دستی بر  روی گزینه  select a bid strategy directly کلیک می نماییم و سپس بید استراتژی  Manual cpc  را انتخاب می کنیم..

در نهایت اگر با دقت مراحل بالا را انجام دهیم و سپس روی گزینه  save and continue  کلیک نماییم کمپین تبلیغاتی ما  ساخته می شود. اما پایان کار نیست در گام های بعدی قرار است کمپین تبلیغاتی را ایجاد کنیم

گام دهم:  Ad group  تبلیغات

یک گروه تبلیغاتی است .تقریبا هر کمپینی می تواند شامل چند اد گروپ باشد به طوریکه بر اساس هر محصولی که دارد یا خدماتی که ارائه می دهد یک گروه تبلیغاتی مجزا ایجاد شود. حال باید اولین اد گروپ را ایجاد کنیم.

گام یازدهم Ad group name

در بخش Ad group name  باید نام کمپین تبلیغاتی خود را انتخاب کنیم و در بخش  هزینه کلیک کلمات کمپین را تعیین نماییم. توجه کنید هزینه انتخابی قابل تغییر است. در کادر پایین آن کلمات کلیدی که برای این ادگروپ در نظر داریم را وارد می کنیم. در سمت راست صفحه گوگل نیز یک سری کلمات کلیدی پیشنهاد می کند که می توانیم در صورت تمایل از آنها استفاده کنیم. در انتها گزینه save and continue را انتخاب می کنیم به این ترتیب اولین ادد گروپ ما ساخته می شود.

 

 

گام دوازدهم: ایجاد متن تبلیغ ادد گروپ

در این گام باید متن تبلیغ مد نظر خود را ایجاد کنیم. برای هر ادگروپ می توانیم چندین متن تبلیغ ایجاد کنیم.

Final url : در این قسمت آدرس صفحه ای که تمایل داریم کاربر پس از کلیک روی آگهی وارد آن شود را وارد می کنیم.

Headline: در این قسمت سه فیلد برای تیتر تبلیغ فضا موجود است در هر فیلد تا ۳۰ کلمه مجاز به نوشتن هستیم.

Path : قسمت ۱ و ۲ این بخش به آدرس نمایشی تبلیغ ما افزوده  می شوند  و تا ۱۵ کاراکتر می توانیم قرار دهیم

Description  :  بخش یک و دو این قسمت را با نوشتن توضیحاتی در رابطه با محصول مان  تکمیل می کنیم. در بخش تا ۹۰ کاراکتر مجاز به نوشتن هستیم.

و در مرحله آخر همچنان روی گزینه save and continue کلیک  می نماییم  بدن ترتیب اولین کمپین و اولین تبلیغ خود را ایجاد کرده ایم.

 

گام آخر ایجاد کمپین

این گام برای پرداخت هزینه می باشد که به دو صورت انجام می گیرد یا در ابتدای ایجاد اکانت تنظیمات زمانی و کشر یا پس از ایجاد اولین کمپین تبلیغاتی به صفحه تنظیمات اکانت وارد خواهیم شد.

کشور مدنظرمان را انتخاب کنیم از نظر زمانی بهتر است کشوری انتخاب شود که تفاوت کمتری با ایران دارد مثل امارات و بر اساس کشوری که انتخاب می کنیم تایم زوم بهصورت خودکار تغییر خواهد یافت سایر اطلاعات را درج می کنیم و درنهایت اطلاعات کارت اعتباری مدنظر جهت پرداخت هزینه را وارد می کنیم و  گزینه  submit را کلیک می کنیم.

نظرات :
اولین نظر را ثبت کنید

برای این مطلب تابحال نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید

ارسال نظر :

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

عملیات انجام شد