مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات رایانه ای و موبایلی 9099071540 (تماس با تلفن ثابت) - 0217129 (تماس با موبایل)
تماس با کارشناس

کاهش حجم ویدئو با Advanced Video Compressor

  • توسط : جلال حسینی
  • انتشار: 1400/09/16 - بروزرسانی: 1400/09/23
کاهش حجم ویدئو با Advanced Video Compressor | تعمیرات کامپیوتر
کامپیوتر نرم افزار

در شرکت خدمات کامپیوتری تلفنی رایانه کمک ما معمولا از سمت کاربرها با این سوالات رو به رو میشیم :

  • میخوام یه فیلمو آپلود کنم میگه حجمش زیاده چطور حجم فیلممو کم کنم
  • فیلمی رو روی فلش میریزم فضای کافی نداره میخوام حجم ویدئو رو کاهش بدم
  • کم کردن حجم فیلم بدون افت کیفیت هم امکان پذیره؟
  • کاهش حجم فیلم رو چطور میشه انجام داد؟

 

 

 

اکثر فیلم هایی که با گوشی های هوشمند روز گرفته می شوند،معمولا حجم بالایی دارند و برای اشتراک گذاری در فضای مجازی مناسب نیستند، زیرا بسیار طول میکشد که آپلود شده و امکان این نیز هست که اتفاقی بیفتد که به کل ، فرآیند آپلود قطع شود. یک راه حل آماده این است که کیفیت آن فیلم ها به پیام رسان ها سپرده تا حجم آنرا کاهش دهند، اما با این کار ، کیفیت فیلم به صورت قابل توجهی کاهش پیدا میکند. بنابراین راه حل چیست؟ چطور می شود حجم فیلم ها را کاهش داد بدون اینکه کیفیت فیلم تغییری کند و آن کیفیت مورد نیاز خود را داشته باشد؟

Advanced Video Compressor یک برنامه تحت ویندوز می باشد که این کار را برای ما انجام می دهد. کار با آن بسیار راحت است، زیرا رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و پیچیدگی خاصی در آن دیده نمی شود. در این مقاله آموزشی قصد داریم چگونگی کاهش حجم فیلم توسط Advance Video Compressor را به شما آموزش دهیم. با رایانه کمک همراه باشید.

 

  یکی از سوالات کاربرها کم کردن حجم ویدئو در گوشی بوده در ای مقاله ما کم کردن حجم ویدئو در ویندوز رو بررسی میکنیم اما برای پاسخ به سوال بالا میتونید کاهش حجم فیلم در اندروید رو مطالعه کنید

 

 

ویژگی های نرم افزار Advanced Video Compressor برای کاهش حجم ویدئو 

ابتدا بهتر است ویژگی های نرم افزار Advanced Video Compressor مورد بررسی قرار گیرد تا به برتری این برنامه در این زمینه پی برده شود ، سپس به نحوه کار با این برنامه تحت ویندوز می پردازیم. ویژگی های این نرم افزار عبارت اند از:

  • محیط کاربری بسیار ساده آن، باعث می شود کاربران این نرم افزار به اصطلاح در برنامه گم نشوند و گزینه های مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند.
  • این برنامه ویژگی های مختلفی که فیلم ها آن ها را دارا می باشند را در اختیار ما می گذارد تا به صورت دلخواه آنها را تغییر بدهیم و حجم ویدئو را کم یا زیاد کنیم. از جمله این ویژگی ها ، صدا ، تصویر و ابعاد فیلم است.
  • یک ویژگی دیگر که باعث می شود این نرم افزار برتری خود را نسبت به سایر رقیب ها نشان دهد، این است که این برنامه، تمام فرمت های اصلی ویدئو را پشتیبانی می کند.
  • در این برنامه، شما به راحتی می توانید خروجی مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید.
  • ورژن های مختلفی از این برنامه برای دانلود موجود می باشد و شما می توانید هرکدام را دانلود و نصب کنید.
  • در دسترس بودن نیز از جمله خصوصیات مثبت این برنامه می باشد.

 اشنایی با برنامه کاهش حجم فیلم Advanced Video Compressor

برای شروع ، میبایست این نرم افزار را دانلود کنید و آن را نصب کنید. برای اینکار به دلیل در دسترس بودن، به راحتی با سرچ کردن در گوگل میتوانید لینک دانلود آن را پیدا کنید.

پس از نصب این برنامه، آن را اجرا کنید. حال به قسمت های مختلف این برنامه می پردازیم تا با این برنامه آشنا شویم.

  • نوار بالایی این برنامه که معمولا در تمام برنامه های تحت ویندوز دیده می شود شامل یک سری تنظیمات کلی برای برنامه میباشد که ما با این قسمت سر و کار نداریم.
  • پائین نوار، یک سری ایکون دیده میشود که برای انتخاب ، باز کردن و ذخیره فیلم می باشد. همچنین با کلیک بر روی آیکون علامت سوال، میتوانید به سایت اصلی این برنامه رفته و اگر سوالی برایتان پیش امد می توانید به سایت اصلی آن رجوع و مشکل خود را برطرف کنید.
  • کمی پائین تر، در این قسمت تمام ویدئو هایی که شما برای تغییرات انتخاب کرده اید را نمایش می دهد. همچنین ، شامل اطلاعاتی از جمله نام فایل ، مدت زمان ویدئو، سایز و … می باشد.
  • در قسمت Source Video File، اطلاعات مربوط به کیفیت ویدئو را به نمایش می گذارد. این اطلاعات شامل فرمت ویدئو، کیفیت و میزان فریم بر ثانیه این ویدئو و میزان کیفیت صدا است.
  • حال به قسمت اصلی ای که ما با ان سر و کار داریم می رسیم. در بخشGeneral Video Compression Options ، شما قادر خواهید بود به صورت دستی کیفیت ویدئو را تغییر دهید که بعدا با هم به این عمل میپردازیم. همچنین بخشی نیز دیده می شود به نام Video Editing Options.در این بخش شما قادر به ادیت فیلم خواهید بود که با آن کاری نخواهیم داشت.
  • در قسمت Result File Name Options، می توانید برای خروجی برنامه مسیر مشخص کنید و آیا جایگزین فایل قبلی بشود یا نه. این امر به اختیار شما می باشید.
  • و در اخر بخش Compression Results، نتیجه کار شما را نشان می دهد. دو نوار دیده می شود. نوار اولی که به رنگ سفید و سیاه است نشان می دهد فایل منبع یا Source، چه مقدار حجمی دارد. نوار دومی که به رنگ آبی و سفید نمایش داده می شود نشان می دهد نتیجه عملیات کاهش حجم ویدئو ، به چه میزان حجمی تبدیل شده است. به عبارت دیگر حجم نهایی ویدئو را نمایش می دهد. همچنین Status، نشان می دهد که آیا فایل آماده فشرده سازی ویدئو می باشد یا خیر.

 

شروع به کار با Advanced Video Compressor

برای شروع باید فایل مورد نطر را به برنامه اضافه کنید. برای اینکار دو روش وجود دارد:

  • فایل مورد نظر را به اصطلاح درگ کنید و آنرا قسمت بالای برنامه کشیده و رها کنید.
  • با استفاده از آیکون انتخاب ویدئو در بالای پنجره، به مسیر ویدئوی مورد نظر رفته و آن را انتخاب و تایید کنید.

 

پس از انتخاب ویدئو، خواهید دید ویدئوی انتخاب شده چه مشخصاتی دارد. همچنین ، در حالت پیش فرض ، کاهش حجمی صورت می گیرد که شما می توانید حجم نهایی را در قسمت پائین ببینید.

ما برای کم کردن حجم ویدئو، تنها با بخش General Video Compression Options سر و کار داریم. در سمت چپ این بخش، شما میتوانید فرمت فایل و چهار چوب ویدئو را تغییر دهید. بهتر است فرمت را تغییر ندهید و Video Frame Size را در حالت Original قرار دهید تا ابعاد آن ویدئو تغییری نکند. می توانید بسته به نیازتان هر گزینه ای را برای این بخش انتخاب کنید.

در بخش بعد، تنظیمات مربوط به کیفیت ویدئو دیده می شود. شما قادر خواهید بود مقدار Video Bitrates را هر مقدار که دوست دارید تغییر دهید، اما پیشنهاد می کنیم آن را به مقدار زیادی تغییر ندهید یا اصلا تغییر ندهید زیرا امکان دارد کیفیت ویدئو به شدت پائین بیاید.

همچنین در سمت چپ این بخش ، تنظیمات مربوط به صدا دیده می شود که مانند قبل می توانید آن را کم یا زیاد کنید.

در آخر بعد از انجام تغییرات لازم، می توانید حجم نهایی ویدئو را ملاحظه کرده و اگر باب میل شما بود، فرآیند فشرده سازی را آغاز کنید. برای آغاز این پروسه، بر روی Compress  کلیک کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله ی آموزشی سعی کردیم کاهش حجم ویدئو با  Advanced Video Compressor را معرفی کرده و برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

ممنونیم که تا پایان مطلب “فشرده سازی ویدئو” همراه ما بودید.اگر بعد از مرور کردن مطالب بالا در حین اعمال تغییرات بر روی سیستم خود با مشکل مواجه شدید, میتوانید از کارشناسان سایت رایانه کمک سوالاتتون رو بپرسید, به یاد داشته باشید رایانه کمک یک شرکت خدمات کامپیوتری تلفنی است که میتواند به حل مشکلات کامپیوتری شما بپردازد.

اگر باهرگونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری مواجه شدید, در هر زمانی میتوانید با شماره های ۰۲۱۷۱۲۹ و یا ۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰ تماس گرفته و از کارشناسان فنی ما مشاوره تلفنی و اینترنتی دریافت کنید.

نظرات :
اولین نظر را ثبت کنید

برای این مطلب تابحال نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید

ارسال نظر :

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

عملیات انجام شد