مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات رایانه ای و موبایلی 9099071540 (تماس با تلفن ثابت) - 0217129 (تماس با موبایل)
تماس با کارشناس

آموزش ثبت نام سامانه ثنا و رفع مشکل سایت قوه قضاییه

  • توسط : جلال حسینی
  • انتشار: 1400/09/22 - بروزرسانی: 1403/02/05
مشکل در ورود به سامانه ثنا| مشاور کامپیوتر
سامانه دولتی اینترنت

 

کابران رایانه کمک معمولا در رابطه با ثبت نام در سامانانه ثنا چنین سوالاتی را از کارشناسان ما میپرسند شاید سوال شما هم باشه بهتره با این سوالات آشنا بشیم:

  • برنامه ورود به سامانه ثنا چیست؟
  • چطور در ثنا ثبت نام کنیم ؟
  • نحوه ثبت نام در سامانه ثنا چیست؟
  • چگونگی ثبت نام در سامانه ثنا در دفاتر خدمات قضایی را لطفا توضیح دهید
  • آیا ثبت نام و ورود سریع به سامانه ثنا امکان پذیر است؟

 

سامانه ثنا قوه قضاییه چیست؟

امروزه بیشتر ادارات و سازمان ها بزرگ، برای خدمات رسانی بهتر به مراجعین خود از سایت یا اپلیکیشن مخصوص استفاده می‌کنند.

خوشبختانه قوه قضایی سامانه برای بررسی شکایات مردم راه اندازی کرده است که افراد می‌توانند با مراجعه به آن از امور شکایات خود مطلع شوند.

اما ممکن است افراد در زمان ثبت نام و وارد شدن در این سامانه با مشکلاتی روبرو شوند که در ادامه به صورت کامل به آنها میپردازیم.

از این رو اگر شما هم با مشکل در ورود به سامانه ثنا روبرو شده اید، تیم فنی رایانه کمک را تا پایان این مقاله دنبال کنید.

سامانه ثنا چیست؟

همان طور که در بالا به صورت خلاصه به آن پرداخته شد، سامانه ثنا برای رسیدگی به امور قضایی راه اندازی شده است.

در واقع کاربران می‌توانند جهت امور مربوطه به شکایات و پیگیری های احکام صادر شده توسط دادگستری و قاضی به این سامانه مراجعه کنند و نیازی به مراجعه حضوری به دادگستری نداشته باشند.

اما برای راه اندازی سامانه سنا نیاز به ثبت نام در آن دارید، تا بتوانید به ارتباط با دادگستری و قوه قضاییه بپردازید.

برای این کار ابتدا وارد وبسایت مربوطه شده و با وارد کردن یک سری از مشخصات خود، فرایند ثبت نام در ثنا را به اتمام برسانید.

در مرحله بعدی باید کد دریافت شده توسط سایت را همراه با مدارک اصلی خود به یکی از دفاتر رسمی دادگستری منطقه خود تحویل دهید تا بتوانید از این سرویس آنلاین قوه قضاییه استفاده کنید.

اما بسیاری از کاربران در زمان ثبت نام در ثنا با مشکل روبرو می‌شوند.

 

اگه میخوای بدونی پیگیری کارت سوخت المثنی چطور انجام می شود؟ مقاله سامانه استعلام کارت سوخت خودرو حتما بخون

 

ثبت نام غیرحضوری در سامانه ثنا (چگونه در ثنا ثبت نام کنیم؟)

به لطف این سامانه افراد حقیقی به‌راحتی می‌توانند از راه دور به آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی خود دسترسی داشته باشید و نیازی به حضور فیزیکی در دفاتر قوه قضاییه ندارید.

نکته: در هر مرحله از ثبت‌نام غیرحضوری سامانه ثنا با مشکل روبرو شدید می‌توانید از بخش نظرات با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از آنها مشاوره تلفنی و اینترنتی دریافت کنید.

  • برای ثبت‌نام در سامانه ثنا با کامپیوتر یا گوشی، ابتدا باید تمامی مدارک حقوقی خود، نظیر ( شناسنامه، کارت ملی و…) را در دسترس داشته باشید زیرا هر گونه اشتباه در سامانه ثنا می‌تواند دردسر ساز باشد.
  • حال وارد این سایت شوید تا فرایند ثبت‌نام در سامانه ثنا را شروع کنیم.
  • بنابراین در اولین مرحله وارد سامانه ثبت‌نام الکترونیک به نشانی "https://sana.adliran.ir/Sana" شوید.
  • پس از وارد شدن به سایت ابلاغیه الکترونیکی دادگستری، بر روی گزینه ” ثبت‌نام بر خط” کلیک یا ضربه بزنید تا وارد آن شوید.

 

 

  • در این مرحله از  ثبت‌نام ثنا پنجره ای مانند صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه لازم است. اطلاعات فردی خود نظیر (شماره ملی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و...) با دقت وارد کنید.
  • پس از آن کد درون صفحه را وارد کرده و بر روی گزینه "ورود" کلیک کنید تا وارد سامانه ثنا شویم.

 

 

  • در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید صفحه دیگری از سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضایی به شما نمایش داده میشود که از شما می‌خواهد قوانین آن را مطالعه کنید. بهتر است توافق نامه سامانه ثنا را با دقت مطالعه کنید.
  • پس از آن دکمه "تایید" را انتحاب کنید.

 

میدونی چطور غیرحضوری میشه فرایند سند ملک رو پیگیری کنی؟ میدونی با این کار نیازی به مراجعه حضوری نداری و راحت همه اطلاعات مرتبط به ملک مورد نظر رو دریافت می‌کنی! اگر دوست داری بیشتر بدونی با من تا انتهای مطلب "آموزش کار با سامانه استعلام الکترونیکی ملک" همراه باش

 

 

  • در صفحه بعد باید تمامی اطلاعات شخصی خود مانند ( محل تولد، محل سکونت، نام پدر، تابعیت، شغل و…) را وارد کنید.
  • نکته: توجه داشته باشید که اطلاعات را به درستی وارد کنید تا پس از دریافت رمز پرونده قضایی در آینده با مشکل در سامانه ثنا روبرو نشوید.
  • در آخر پس از وارد کردن بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید.

 

 

  • در مرحله بعدی از ثبت‌نام در سامانه ثنا از شما خواسته می‌شود تا شماره تلفن ثابت منزل خود و شماره همراه خود را وارد کنید.
  • توجه داشته باشید که شماره تلفن‌های را وارد کنید که به آنها در دسترسی دارید.
  • پس از اتمام این مرحله بر روی گزینه "مرحله بعدی" کلیک کنید.

 

 

 

  • اکنون در صفحه بعدی از شما می‌خواهد که آدرس محل سکونت خود را وارد کنید.
  • این بخش هم به صورت کامل پُر کرده و در آخر مرحله بعدی وارد صفحه جدید شوید.

 

 

  • و در مرحله آخر از آموزش ثبت‌نام در سامانه ثنا قوه قضاییه اطلاعات فردی خود نظیر (شفل، نام مستعار، مدرک تحصیلی و...) را از شما می‌خواهد.
  • پس از اتمام کار بر روی گزینه سبز رنگ (ثبت اطلاعات اولیه) کلیک کنید.

نکته: در سایت امکان تصحیح موارد وارد شده وجود دارد بنابراین در هر مرحله اگر نیاز به بازبینی داشتید از دکمه "مرحله قبلی" استفاده کنید.

 

 

اگر تمامی مراحل ثبت‌نام سامانه ثنا را به درستی انجام داده باشید، در انتها پنجره ای برای شما نمایش داده می‌شود که از اتمام این فرایند خبر می‌دهد.

 

نکته مهم درباره سامانه ثنا

  • همچنین پس از مدتی  اس ام اسی از طرف سامانه ثنا دریافت می‌کنید که به شما اطلاع می‌دهد تمامی اطلاعات شما در سیستم ثبت شده است و برای تکمیل اطلاعات خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی شهر خود مراجعه کنید.
  • توجه داشته باشید در زمان مراجعه به دفاتر قضایی، برای گرفتن امضا و احراز هویت برای سیستم ثنا باید تمامی مدارک لازم برای ثبت نام ثنا نظیر ( کارت ملی، شناسه ثنا، شماره موبایل وارد شده در این شبکه و… ) در اختیار داشته باشید.
  • اگر در محلی زندگی می‌‎کنید که اطراف شما دفاتر امور قضایی وجود ندارد، باید به دادگستری حوزه قضایی مراجعه کرده و username  و password سامانه ابلاغ را دریافت کنید.
  • همچنین نسخه موبایل سامانه ثنا منتشر شده است که می‌توانید تمامی امور ثبت نام و بررسی پرونده های قضایی در سامانه ثنا خود را در گوشی بررسی کنید، برای دانلود کافی است ابتدا وارد فروشگاه مخصوص گوشی خود ( google play , play store  ) شوید و به دانلود اپلیکیشن ثنا برای ایفون یا اندروید اقدام کنید.

نحوه ورود به سایت قوه قضائیه ( آموزش نحوه ورود به سایت ابلاغ )

نام سامانه قوه قضاییه ” ابلاغ ” است که افراد پس از دریافت شناسه کاربری و رمز عبور از دفتر خدمات قضایی، می‌توانند وارد این سایت بشوید.

در واقع پیگیری پرونده قضایی با رمز شخصی و حقوقی از طریق سامانه ابلاغ قابل دسترسی است که مستقیما کاربر را از آخرین اخبار پرونده قضایی در دادگاه با خبر می‌سازد.

برای وارد شدن به سایت ابلاغ، ابتدا وارد این لینک شوید.

پس از نمایش صفحه باید شماره ملی و رمز دریافتی خود را وارد کنید. در آخر بر روی مرحله بعد کلیک کنید.

نکته: توجه داشته باشید که بهتر است برای این کار از آخرین نسخه مرورگر کروم استفاده کنید، خوشبختانه کارشناسان فنی رایانه کمک، آخرین نسخه مرورگر های مختلف را بر روی سایت دانلود رایانه کمک قرار داده اند که می‌توانید آنها را دانلود و نصب کنید.

 

 

در قسمت بعد وارد صفحه شخصی خود در سامانه ابلاغ می‌شوید، که تمامی اطلاعات (اطلاع از شکایت ، زمان دقیق پیگیری شکایات، نتیجه نهایی بررسی قاضی از پرونده شما و… ) نوشته می‌شود.

 

بازیابی رمز ثنا ( چطوری رمز سامانه ثنا خود را برگردانیم )

گاهی مواقع ممکن است افراد به هر دلیلی نام کاربری و رمز سامانه ثنا خود را فراموش کنند.

برای بازگردانی رمز سامانه ثنا و پرونده قضایی خود، ابتدا وارد سامانه ابلاغ شوید.

در انتهای صفحه (زیر دکمه مرحله بعد) گزینه ” رمز عبور خود را فراموش کرده ام! ” را انتخاب کنید.

 

میدونی امسال چند سود سهام عدالتت بوده؟ یا میدونی چقدر سود سهام عدالت تا الان برات ریختن یا اگر بفروشیش چقدر میشه؟ با من همراه باش با سامانه سهام عدالت به جواب تمام این سوالات برسیم.

 

سپس به صفحه دیگر منتقل می‌شوید، که یک سری اصلاعات شخصی خود مانند ( شماره ملی ، تاریخ تولد و…) را باید وارد کنید.

در انتها اگر همه کادر های مورد نظر را به درستی پر کرده باشید، می‌توانید نسبت بازیابی پسورد سامانه ثنا اقدام کنید و یک رمز جدید از طریق پیامک دریافت کنید.

 

مشکل در ورود به سامانه ثنا

به دلیل اینکه سامانه‌های دولتی بر خط ثنا روزانه چندین هزار نفر به آن مراجعه می‌کنند گاهی مواقع برای سرویس دهی به این همه کاربر با مشکل روبرو می‌شود، به همین دلیل بهترین راه برای مواقعی که با ایراد یا باز نشدن سامانه ثنا روبرو می‌شوید این است که به موارد زیر را رعایت کنید.

بروز بودن مرورگر: در داخل سایت سامانه ابلاغ و ثنا نوشته شده است که حتماً از آخرین نسخه مرورگر کروم استفاده کنیم تا در فرایندهای ثبت با مشکل روبرو نشوید. در صورتی که مرورگر کروم مشکل داشت می‌تواند از مرورگر fire fox استفاده کنید.

شلوغ بودن سایت: مورد دیگر که باعث مشکل باز نشدن سایت ثنا می‌شود ورود کاربران زیاد به این سایت است برای حل مشکل سایت بر خط ثنا بهتر است منتظر بمانید تا ترافیک آن کمتر شود. همیشه ترافیک این سایت‌ها در ساعت‌های اداری خیلی بالا است زیرا علاوه بر کاربران پرسنل سازمان‌های دیگر هم از آن استفاده می‌کنند به همین دلیل بهتر است بعد از تایم کاری با استفاده از "آموزش وارد شدن به سامانه ثنا" در بالا توضیح دادیم وارد سایت شوید.

خرابی سایت ثنا: گاهی مواقع ممکن است سامانه ثنا با مشکل روبرو شده باشد و برای دقایقی از دسترس خارج شود. اما مطمئن باشید که در آخر پس از گذشت مدت زمان کمی مشکل سامانه ثنا رفع می‌شود و می‌توانید از طریق آن به ثبت‌نام بپردازید.

 

مشکل باز نشدن سایت ثنا (چرا سایت ثنا باز نمی‌شه؟)

توجه داشته باشید در صورتی که پس از وارد کردن مشخصات حقیقی در سامانه ثنا، نمی‌توانید وارد سایت شوید. لازم است وارد سامانه ابلاغ شوید و ابتدا در آنجا ثبت‌نام کنیم.  توجه داشته باشید ابتدا لازم است در سایت ابلاغ ثبت‌نام کنید و سپس وارد سایت ثنا شوید در غیر این صورت امکان مشاهده برخی از پرونده ها وجود ندارد

 

مشکل باز نشدن سایت ابلاغ  (چرا سایت ابلاغ باز نمی‌شود؟)

این موضوع هم ممکن است به دلیل شلوغ بودن بیش از حد ترافیک سایت ابلاغ برای مدتی از دسترس خارج شده باشد.

مطمئن باشید که پس از گذشت چند ساعت مشکل سایت ابلاغ رفع می‌شود.

 

رفع مشکل باز نشدن سایت ابلاغ و ثنا

یکی دیگر از دلایل باز نشدن سامانه ثنا یا سامانه ابلاغ، روشن بودن vpn است.

زیرا  بسیاری از سایت های داخلی بر روی IP خارج بسته هستند.

پس بهتر است اگر با مشکل ورود به سامانه ثنا روبه رو شده اید، مطمئن شوید که هیچ گونه فیلتر شکنی برروی سیستم شما فعال نیست.

 

اگر مستاجر هستی یا تازه خونه خریدی میتونی غیرحضوری و فقط با چند کلیک ساده، کد پستی خونت رو دربیاری با من تا انتهای مطلب سامانه استعلام کد پستی همراه با تا بهت بگم چطوری میتونی این کارو انجام بدی.

 

باز نشدن سایت ابلاغ الکترونیک در گوشی

اگر با مشکل باز نشدن سایت ابلاغ یا ثنا روبرو هستید، مرورگر خود را بروزرسانی کنید. چون ممکن است دلیل وارد نشدن به سامانه قوه قضاییه بروزنبودن مرورگر شما باشد.

پس مرورگر کوشی یا سیستم خود را بروزرسانی کرده و دوباره امتحان کنید. اگر با هم با مشکل روبرو شدید، با یک مرورگر دیگر امتحان کنید.

 

آیا امکان ثبت‌نام شخص حقوقی در سامانه ثنا به صورت غیرحضوری و اینترنتی وجود دارد؟

خیر. در سایت ثنا به این موضوع پرداخته شده است که افراد غیر حقیقی برای اینکه بتواند وضعیت پرونده خود را مشاهده کنید لازم است به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند. بنابراین امکان ثبت‌نام اینترنتی شخص حقوقی در سامانه ثنا وجود ندارد.

 

لیست خدمات رایانه کمک

🔰 خدمات کامپیوتری تلفنی

📱  خدمات برنامه نویسی

💻  تعمیرات لپ تاپ

📚 پشیبانی اپل

🖥️  پشتیبانی کامپیوتری آنلاین

🕹️ حل ارور های بازی کامپیوتری

🧩 تنظیم و رفع مشکل مودم

🧰 تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه

برون سپاری مرکز تماس شرکت ها

🧰 مرکز تخصصی پشتیبانی شبکه

🖨️  ارتباط با پشتیبان پرینتر

💹 پاسخگویی مشکلات اینستاگرام

لیست مقالات کاربردی

📥 بکاپ از اطلاعات کامپیوتر

📗 فراموشی رمز ویندوز

 حل مشکلات ویندوز

📀 حذف اکانت موقع اینستاگرام

☢️رفع سیاه شدن مانیتور

☑️ حل مشکلات برنامه اسکایپ

💿 دیلیت اکانت تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام

⚠️رفع لگ در بازی

📤 بازیابی اطلاعات حذف شده

🔌 نصب ویندوز در خانه

📕 دانلود نرم افزار کامپیوتری

دانلود نرم افزارهای کاربردی

دانلود مرورگر فایرفاکس

دانلود winrar

دانلود افیس

دانلود ویندوز 10

دانلود مرورگر کروم

دانلود انی دسک

دانلود فتوشاپ

دانلود ویندوز 11

دانلود منیجر

دانلود راست دسک

دانلود نود 32

دانلود اکتیور کننده ویندوز

 

 

 

سخن پایانی

اگر در سامانه ثنا و ابلاغ با مشکل خاصی روبرو شدید، می‌توانید با کارشناسان فنی رایانه کمک از بخش نظرات در ارتباط باشید و از خدمات کامپیوتری آنلاین رایانه کمک بهره مند شوید.

همچنین برای یادگیری آموزش های کامپیوتری رایگان می‌توانید پیج اینستاگرام رایانه کمک و پیج اپارات رایانه کمک دنبال کنید.

نظرات :
  • img
    اشکان
    1400/10/17 - 00:06
    پاسخ

    " من واردشدم مرحله دوم میگه به مرحله قبل باز گردید و اطلاعات خود را لاگین کنید یعنی چی این هم رمزو درست زدم هم کد ملی چیکار کنم "

    • img
      ادمین
      1400/10/24 - 13:19

      " یکی از مشخصات رو اشتباه وارد کردین قطعا "

  • img
    پریسا
    1400/12/05 - 12:08
    پاسخ

    " سلام ثبت نامم نمیکنه و میگه تصویر شما وجود نداره باید چکار کنم؟ "

    • img
      ادمین
      1400/12/05 - 19:40

      " سلام از روی دیوایس دیگه ای تست کنید اگر نشد باید با پشتیبانیش تماس بگیرید "

  • img
    سجاد صفایی
    1401/05/18 - 09:03
    پاسخ

    " با سلام برای فراموشی رمز به ایمیل که اجباری نیست گیر می دهد ایمیل را وارد میکنم می گوید اشتباه است آیا کسی با این مشکل مواجهه شده است "

  • img
    پوریا
    1401/06/06 - 00:01
    پاسخ

    " سلام من در ترکیه زندگی میکنم و نیاز دارم که گواهی عدم سو پیشنیه به صورت غیرحضوری بگیرم. برای ثبت نام اولیه در سایت international.adliran.ir پیغام خطا دریافت میکنم که میگه تصویر شخص در ثبت احوال وجود ندارد. ثبت نام غیرحضوری فقط برای کسانیاست که تصویر انها در ثبت احوال موجود است. من چطوری باید این مشکل رو حل کنم؟ "

    • img
      مشاور کامپیوتر
      1401/06/06 - 11:27

      " برای حل این مشکل نیاز به مراجعه حضوری هست باید به یکی از اقوام یا دوستانتون وکالت کتبی بدین تا بتونن توی ایران این کارو براتون انجام بدن "

  • img
    ساره رضایی
    1401/08/16 - 15:24
    پاسخ

    " سلام بنده اسم خود را تغییر داده ام‌و الان ثبت نام ثنا ب اسم جدید رو میخاهم و پرینت ک از سامانه گرفته ام هنوز اسم‌قبل هست و امکان‌ویرایش اسم هم نیست باید چکار کنم خیلی ضروری هس "

    • img
      مشاور کامپیوتر
      1401/08/17 - 16:35

      " باید با پشتیبانی سایت خودشون تماس بگیرید تتا دست انجام بدن "

  • img
    عاطفه
    1401/08/23 - 11:01
    پاسخ

    " سلام من همه مراحل ثبت‌نام در سامانه ثنا انجام دادم. احراز هویت غیرحضوری هم انجام دادم ولی هیچ کدی برام پیامک نمیشه "

    • img
      پشتیبان موبایل
      1401/08/23 - 15:42

      " باید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید براتون بررسی کنند "

  • img
    محمد
    1401/10/24 - 10:19
    پاسخ

    " وقت بخیر ایراد زیر را با دو عدد لپتاپ و دو عدد گوشی و با ۳ نوع بستر ارتباط اینترانتی همراه اول, ایرانسل و adsl برای من پیش آمده بعد از ورود به درگاه adliran.ir هنگام ورود به قسمت وارد اطلاعات کاربر و پسورد در یک ثانیه فرم دریافت اطلاعات ظاهر و ناپدید می شود و امکان ورود اطلاعات را ندارم و مرورگر گوگل کروم آخرین اپدیت است. "

  • img
    زهره
    1401/10/29 - 13:15
    پاسخ

    " سلام من شماره موبایل رو که وارد می کنم می گه اشتباهه؟؟؟ "

    • img
      پشتیبان موبایل
      1401/10/29 - 14:33

      " پیش شماره رو یکبار بدون صفر وارد کنید "

    • img
      علی
      1401/10/30 - 13:57

      " منم این مشکلو دارم هم ویندوزم به روزه هم گوگل کرومم . تنظیمات سایتم روحالت پیشفرضه اعم از جاوا و کوکی و غیره الان من تست کردم با مرورگر دیگه بازم همین مشکلو داره. نمیدونم چیکارش کنم "

  • img
    آرزو
    1401/11/07 - 09:12
    پاسخ

    " سلام تا مرحله پرداخت وجه پیش رفتم.یکی از اپ ها رو انتخاب کردم ۱۲هزار از حساب کم شد.زد در حال پرداخت. ولی انجام نشد.ابطال وجه زدم میخام دوباره پرداخت بزنم .میخاستم بدونم دوباره پول از حساب کم میشه "

  • img
    علی
    1401/11/27 - 21:20
    پاسخ

    " ببخشید من تمام مراحل انجام دادم رسیده به جای که باید از روی متن بخونم ولی وقتی بازش میکنم مینویسه دسترسی کامل داده نشده "

  • img
    M
    1401/11/29 - 21:27
    پاسخ

    " سلام من واسه دسترسی ثبت نام اولش حواسم نبود allow رو نزدم دیگه الان میزنه دسترسی داده نمیشود یه بارم حذف کردم و دوباره نصب کردم بازم همون رو میگه چیکار کنم؟ "

  • img
    ستار
    1401/11/30 - 18:15
    پاسخ

    " سلام . بنده تو قسمت ثبت نام سریال شناسنامه رو میزنم میگه in put format و... درستم میزنم کل مدارکم جلومه "

  • img
    زهرا
    1401/12/04 - 11:14
    پاسخ

    " سلام من تو سامانه ثنا کهثبت نام میکنم تو مرحله اخر کد نمیره مشکل چیه "

  • img
    محمد رحیمی
    1402/01/06 - 03:02
    پاسخ

    " با سلام من‌ قبلاداخل دادگستری ثبت نام کردم الان میخام ورود کنم کدملی رو وارد میکنم میگه کد ملی را به صورت صحیح وارد کنید مشکل کجاست "

ارسال نظر :

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

عملیات انجام شد