مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات رایانه ای و موبایلی 9099071540 (تماس با تلفن ثابت) - 0217129 (تماس با موبایل)
تماس با کارشناس

تنظیم نور مانیتور لپ تاپ

  • توسط : جلال حسینی
  • انتشار: 1400/09/07 - بروزرسانی: 1402/12/14
تنظیم نور مانیتور لپ تاپ | رایانه کمک
کامپیوتر مانیتور

 

داشتن صفحه نمایشی با نور مناسب باعث می‌شود در هنگام کار کردن  با لپ تاپ یا کامپیوتر چشم ها دچار ضعیفی یا خستگی نشوند.

به همین دلیل اگرمیزان روشنایی نمایشگر مان مطابق با شرایط تنظیم نشود باعث خستگی چشم و مشکلات جدی‌تری می‌شود تنظیم نور صفحه لپ تاپ یکی از موارد مهم برای افرادی می باشد که زمان زیادی را صرف کار با کامپیوتر خود می کنند به همین دلیل گروه فنی رایانه کمک قصد دارد علت کم نور شدن صفحه لپ تاپ و نحوه تنظیم نور مانیتور لپ تاپ در ویندوز ۷ ۸ و ۱۰ را در این مقاله را بررسی کند جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برطرف کردن نور صفحه نمایش لپ‌تاپ‌ و مشکل خاموش شدن صفحه نمایش لپ تاپ  همراه رایانه کمک آنلاین باشید

 

 

کابران رایانه کمک معمولا در رابطه با تنظیم نور مانیتور لپ تاپ چنین سوالاتی را از کارشناسان ما میپرسند شاید سوال شما هم باشه بهتره با این سوالات آشنا بشیم:

  • چگونه نور لپتاپ رو تنظیم کنم؟
  • علت کم شدن نور صفحه لپتاپ چیست؟
  • تنظیم نور صفحه نمایش در ویندوز ۷ کجاست؟

 

بلدی برنامه وی ام ور رو نصب کنی؟

برای نصب ویندوز بر روی VMWARE روی لینک نصب ویندوز بر روی VMWARE کلیک کنید

 

تنظیم نور مانیتور لپ تاپ در ویندوز ۷

بعد بیشتر لپ تاپ ها برای کم و زیاد کردن نور صفحه کلیدهای میانبر روی کیبورد وجود دارد این کلید ها بین f1 تا f12 قرار گرفته اند و نشانه تشخیص کلید میابنر بین این کلید ها علامتی همانند نور خورشید روی آیکون می باشد .

 

شما قابلیت تنظیم نور صفحه را با دکمه داشته باشد به آسانی می توانید در صفحه خود را به میزان دلخواه خود تنظیم کنید اما اگر همچین قابلیتی برای لپ تاپ شما در نظر گرفته نشده بود برای تنظیم نورمانیتور در ویندوز ۷ باید وارد قسمت کنترل پنل شده و Hardware and Sound را انتخاب کنید

در صفحه باز شده برروی گزینه ی  Power Options کلیپ تا پنجره همانند تصویر زیر نمایش داده شود در این قسمت کافیست به کمک اسلایدر روشنایی موجود در قسمت پایین صفحه را به میزان دلخواه خود تنظیم کنید و به راحتی نور مانیتور لپ تاپ خود را تنظیک کنید.

 

پیشنهاد مطلب : اگر جزو آن دسته از گیمر های باشید که با کامپیوتر بازی می‌کنند مطمئنا ارور های مختلفی رو مشاهده کرده اید مقاله رفع ارور isdone.dll رو از دست ندید.

 

تنظیم نور صفحه لپ تاپ در ویندوز ۸

تنظیم نور صفحه لپ تاپ در ویندوز ۸ را دارید می توانید همانند قسمت قبل از ابتدا به دکمه های کلیدی کیبورد لپ تاپ خود مراجعه کنید و نور صفحه لپ تاپ خود را به کمک دکمه های میانبر در تنظیم کنید

اما اگر دکمه‌ای برای تنظیم کردن نور صفحه در کیبورد وجود ندارد باید همانند قسمت بالا وارد قسمت کنترل پنل سیستم خود شده یا در صفحه ی تب خود را به گوشه سمت راست حرکت دهید تا ستونی همانند تصویر زیر نمایش داده شود سپس در این قسمت اقدام به تنظیم نور صفحه لپ تاپ در ویندوز ۸ کنید

 

تا حالا با ارور USB device not recognizeرو به روشدی؟

 

بعد از این با مطالعه مطلب رفع ارور USB device not Recognized در ویندوز خودتون به راحتی میتونید این مشکل یو اس بی رو رفع کنید.

 

زمانی که ستون مورد نظر نمایش داده شد روی Settings کرده سپس Brightness  را انتخاب نمایید در این قسمت کافیست با بالا پایین کردن اسلاید در مورد نظر نور صفحه لپ تاپ خود را به میزان دلخواه و مورد نظر خود تنظیم نمایید

 

 

نور صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۰

برای تن باید روی آیکن باتری در را ست منوی استارت قرار دارد کلیک کنید سپس از منوی قایل مشاهده روی گزینه ی  brightness کلیک کنید ذکر است با هر بار کلیک کردن روی دکمه ی مورد نظر نور صفحه ی ما ۲۵ درصد افزایش می یابد

تنظیم کردن نور صفحه در ویندوز ۱۰  روش دیگر نیز وجود دارد. برای دقیق نور صفحه باید وارد منوی استارت شوید سپس Settings را انتخاب کنید منوی باز شده روی System کلیک کنید  در این قسمت کافیست وارد بخش Display شوید سپس به کمک اسلایدر Adjust brightness level نور را به مقدار دلخواه تنظیم کنید

 

رفع انواع مشکلات نور لپ تاپ

همانطور که تا اینجای مطلب همراه من بودید متوجه شدید که تنظیم نور لپ تاپ در ویندوز های مختلف به چه صورت می باشد و قصد دارم تا در ادامه این مقاله نحوه رفع انواع مشکلات نور لپ تاپ را به شما کاربران رایانه کمک آموزش بدم اگر تمایل به یادگیری این مبحث دارید پیشنهاد می کنم حتما همراه من باشید.

تنظیم نور مانیتور در ویندوز11

 1.  برای تنظیم نور بر روی آیکون های نوتیفیکیشن که در قسمت پایین و سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید.

2.  بعد از کلیک کردن برروی این آیکون  پنجره ای باز می شود که  می توانید از طریق اسلایدر روشنایی نور مانیتور خود را تنظیم کنید.

  اگر تمایل به افزایش سطح روشنایی صفحه مانیتور داریداسلایدر آن را به سمت راست بکشید ولی اگر می خواهید نور صفحه نمایشگر کاهش یابد اسلایدر را به سمت چپ بکشید.

از آنجایی که مشکلات نور لپ تاپ ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند راه حل های آن نیز متفاوت می باشد.  برخی از این عوامل ممکن است مربوط به تنظیمات سیستم عامل یا درایور کارت گرافیک و یا ناشی از خرابی قطعات سخت افزاری مانند ال سی دی، اینورتر، کابل فلت و ... باشند.برای رفع این مشکلات می توانید از راهکارهایی که در ادامه خواهم گفت استفاده کنید.

 

1.  یکی از راهکار ها بررسی و تغییر تنظیمات نور صفحه نمایش می باشد که اگر مشکل شما مربوط به تنظیمات نور صفحه نمایش باشد، می توانید با استفاده از دکمه های کیبورد یا اسلایدر نور صفحه نمایش را تنظیم کنید. همچنین میتوانید از طریق تنظیمات Power Options یا Display Settings در ویندوز، نور صفحه نمایش را تغییر دهید که مراحل آن به شرح ذیل می باشد. 

• ابتدا کلیدهای Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات ویندوز را باز کنید.

 •  سپس بر روی گزینه System و Power & battery کلیک کنید.

 •  در قسمت Power mode، گزینه Additional power settings را انتخاب نمایید.

 •  در پنجره ای که باز می شود، بر روی Change plan settings در کنار برنامه ی انتخاب شده کلیک کنید.

 •  در صفحه جدیدی که باز می شود، می توانید با استفاده از نوار لغزنده های Adjust plan brightness، نور صفحه نمایش را در حالت On battery و Plugged in تنظیم کنید.

 •  و همچنین برای ذخیره ی تغییرات، بر روی Save changes کلیک کنید.

 

 2.  و اما روش دیگر که روش بروزرسانی یا نصب مجدد درایور کارت گرافیک می باشد در این روش اگر مشکل شما مربوط به درایور کارت گرافیک باشد، میتوانید با استفاده از Device Manager در ویندوز، درایور کارت گرافیک را بروزرسانی یا نصب مجدد کنید. همچنین میتوانید از سایت سازنده کارت گرافیک یا لپ تاپ خود، درایور جدید را دانلود و نصب کنید.

 3.  و اما سومین و آخرین راهکار تعمیر یا تعویض قطعات سخت افزاری است که در این صورت اگر مشکل شما مربوط به خرابی قطعات سخت افزاری باشد، می توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیر لپ تاپ، قطعات خراب را تعمیر یا تعویض کنید . همچنین میتوانید برای بررسی و مشاوره تخصصی در این زمینه از طریق شماره های0217129 و 9099071540 با کارشناسان رایانه کمک در تماس باشید.

 

دلیل کم نور شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

علت کم نور شدن صفحه لپ تاپ ممکن است به دلیل وجود خطا در زمان آپدیت ویندوز یا اشکال در نصب درایو ها یا موارد این  چنینی باشد زیرا در شرایطی ممکن است با وجود تنظیم کردن میزان نور صفحه روی ۱۰۰ درصد باز هم نمایشگر تاریک به نظر برسد رایانه کمک در این موارد پیشنهاد می کند ابتدا از سیستم خود را ریستارت کرده اگر مشکل رفتن شات اقدام به نصب درایو ها یا آپدیت ویندوز خود کنید

برای انجام این کار می توانید از مقاله آپدیت ویندوز ۱۰ و نصب درایور کارت گرافیک کمک بگیرید همچنین اگر با انجام مراحل بالا موفق به تنظیم نور صفحه لپ تاپ خود نشده اید می توانید از کارشناسان کمک رسان رایانه کمک در این زمینه کمک بگیرید بنابراین اگر در  هر بخش با سوال یا مشکل خاصی روبرو شدید، میتوانید از بخش نظرات با ما  در ارتباط باشید و یا با شماره های 9099071540 یا 0217129 در ارتباط باشید.

دلیل کم نور شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

علت کم نور شدن صفحه لپ تاپ ممکن است به دلیل وجود خطا در زمان آپدیت ویندوز یا اشکال در نصب درایو ها یا موارد این  چنینی باشد زیرا در شرایطی ممکن است با وجود تنظیم کردن میزان نور صفحه روی ۱۰۰ درصد باز هم نمایشگر تاریک به نظر برسد رایانه کمک در این موارد پیشنهاد می کند ابتدا از سیستم خود را ریستارت کرده اگر مشکل رفتن شات اقدام به نصب درایو ها یا آپدیت ویندوز خود کنید

برای انجام این کار می توانید از مقاله آپدیت ویندوز ۱۰ و نصب درایور کارت گرافیک کمک بگیرید همچنین اگر با انجام مراحل بالا موفق به تنظیم نور صفحه لپ تاپ خود نشده اید می توانید از کارشناسان کمک رسان رایانه کمک در این زمینه کمک بگیرید بنابراین اگر در  هر بخش با سوال یا مشکل خاصی روبرو شدید، میتوانید از بخش نظرات با ما  در ارتباط باشید و یا با شماره های 9099071540 یا 0217129 در ارتباط باشید.

 

نظرات :
اولین نظر را ثبت کنید

برای این مطلب تابحال نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید

ارسال نظر :

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

عملیات انجام شد