مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات رایانه ای و موبایلی 9099071540 (تماس با تلفن ثابت) - 0217129 (تماس با موبایل)
تماس با کارشناس

جدیدترین روش کلاهبرداری از طریق حساب‌های بانکی

  • توسط : محمد میر
  • انتشار: 1400/09/13 - بروزرسانی: 1400/09/29
جدیدترین روش کلاهبرداری از طریق حساب‌های بانکی | رایانه کمک
اخبار

جدیدترین روش کلاهبرداری از طریق حساب‌های بانکی موضوع جذاب ما در این مقاله می باشد.

کلاهبرداری از حساب بانکی با روش های نوین مبحص امروز ما می باشد. روش‌های جدیدی جهت کلاهبرداری از طریق حساب بانکی شما به وجود آمده که اگر با این روش‌ها آشنایی داشته باشید به راحتی می‌توانید نحوه‌ی برخورد با کلاهبرداری را بدانید و مراقب کلاهبرداری از طریق کارت‌های بانکی باشید در این مقاله که توسط مشاوره ی کامپیوتری اورژانس رایانه کمک  نوشته شده قصد بررسی روش‌های کلاهبرداری جدید با کارت بانکی را داریم. با گروه فنی رایانه کمک همراه باشید.

امروزه شاهد کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی هستیم اما متاسفانه نوعی از این کلاهبرداری‌ها هست که قربانی‌ها فراوانی داشته و این روش از طریق انتقال وجه به حساب بانکی شماست این روش که بسیار غلط‌انداز است به صورت آمدن وجهی اشتباه به حساب شماست.

سپس شخصی با شما تماس می‌گیرد و مدعی می‌شود که وجهی که به حساب شما واریز شده به صورت اشتباهی بوده و از شما درخواست می‌کند که مبلغ واریز شده به حساب شما را برای ایشان بفرستید، در اینجا شما به کلاهبردار کمک کرده‌اید!

 

 

مراقب شماره کارت خود باشید!!!

پایگاه خبری ایسنا  و ناجیان رایانه کمک نقل کرده اند  که اخبارها و هشدارهایی که این روزها به گوش می‌رسد باعث شده است که به کاربران اطلاع دهیم که بیشتر مراقب کلاهبرداری یا سوءاستفاده از شماره کارت یا شماره‌ی حساب بانکی خود باشند. و از جدیدترین روش کلاهبرداری از طریق حساب‌های بانکی مطلع باشید.

در این نوع از کلاهبرداری بدون اینکه ما مطلع باشیم مبلغی به حساب ما واریز می‌شود سپس کلاهبردار با ما تماس می‌گیرد و می‌گوید که وجه واریز شده به اشتباه بود و ما باید مبلغ مورد نظر را به کلاهبردار برگردانیم و ما هم به خطر مسایل اخلاقی و وجدانی که داریم تحت تاثیر حرف‌های کلاهبردار ممکن است وجه را به شماره حسابی که به ما اعلام می‌کند برگردانیم اما قضیه در اینجا به اتمام نمی‌رسد زیرا از همین قسمت قرار است که کلاهبردار از فرد دیگری پیش پرداختی بگیرد و قرار نیست که

طبق گفته‌ی خود چیزی به کسی بدهد و فقط پول را گرفته و برای اینکه کسی نتواند وی را پیدا کند شماره‌ی کارت شما را به آن فرد می‌دهد.

پس در اینجا مساله‌ای پیش می‌آید که کلاهبردار شماره حساب اشتباه شما را به مشتری خود می‌دهد و شما نیز مبلغ را به کلاهبردار برمی‌گردانید. در بیشتر موارد فرد کلاهبردار در حال خریدن طلا با شما تماس می‌گیرد و شما درواقع پول را به حساب طلافروش واریز می‌کنید پس به هیچ ‌وجه پای کلاهبردار وسط نیست و تنها شما و طلافروش به مشکل بر میخورید.

هک اخلاقی و هکر قانونمند بسیاری از هکر ها به صورت هکر قانون مند کار میکنند که به آنها هکر کلاه سفید میگوییم مطالعه کنید مطلب هک اخلاقی و هکر قانونمند

 

چگونه از کلاهبرداری کارت به کارت جلوگیری کنیم؟

کلاهبرداری از حساب بانکی یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری از حساب بانکی می باشد  یکی از کارشناسان حوزه‌ی ارتباط فناوری اطلاعات در این مورد از کلاهبرداری  می گوید کلاهبردار می‌خواهد بدون اینکه کسی آن را بشناسد پول را برداشته و جنسی به کسی تحویل ندهد و هنگامی که از شما می‌خواهد پول را برگردانید در یک فروشگاه دیگر درحال خرید یک کالا با همان قیمت است دراین صورت حساب کسی دیگر را به شما می‌دهد و در قبال پول کالایی خریداری می‌کند و ردپایی از آن شخص در این داستان نخواهد ماند.

 

نکات بسیار مهم برای جلوگیری از کاهبرداری و دزدی از کارت بانکی به صورت اینترنتی

علی اصغر زارعی به تمام مشترکانی که از کارت بانکی استفاده می‌کنند می‌گوید شماره حساب و شماره‌ی کارت خودشان را در هر سایت یا وب سایت منتشر نکنند و اگر این مشکل برایشان پیش آمد مبلغ دریافتی را به حساب مبدا از طریق خود بانک انجام دهند و هرگز این مبالغ را برای کسی کارت به کارت نکنند. حداقل ۴۸ ساعت صبر کنند که اگر مشکل قضایی پیش آمد بتوانند مشکل را برطرف کنند.

این کارشناس درآخر اضافه کرد در هنگام خرید کرد اینترنتی از سایت‌هایی که بیشتر افراد می‌توانند کالای خود را به نمایش بگذارند دریافت و انتقال وجه به صورت حضوری انجام پذیرد.

طبق این فرمول اگر کالایی با مبلغ بالا بخواهیم خریداری نماییم (طلا و کارت هدیه و دلار) باید تمام اطلاعات هویتی فرد مانند نام و نام خانوادگی شماره تلفن ثابت و شماره همراه فرد را باید دریافت کنیم این کار را Know your Customer می‌نامند و از کلاهبرداری جلوگیری می‌کند.

 

در آخر

امیدواریم با مطالعه این مطلب با روش های کلاهبرداری از حساب بانکی آشنا شده و از اطلاعات حساس بانکی خود بیشتر مراقبت کنید.

برای کسب جدیدترین اخبار روز تکنولوژی  و ترفندهای  گوشی و کامپیوتر می توانید به پیچ اینستگرام رایانه کمک ملحق شوید . و از آپارات رایانه کمک دیدن فرمایید

نظرات :
  • img
    مهدی
    1402/03/23 - 14:32
    پاسخ

    " سلام .واسه منم همچین مشکلی پیش اومده با این تفاوت که من پول طرفو با استفاده از ارز دیجیتال دادم و الان حسابم مسدوده ،الان چه سرنوشتی در انتظار منه و حکم این کار من چیه؟ "

    • img
      مشاور کامپیوتر
      1402/03/24 - 11:07

      " حکم رو مراجع قضایی باید بدن "

    • img
      ساحل
      1402/05/20 - 21:33

      " میشه بیشتر توضیح بدین ؟؟ چون پیشنهاد داشتم که براشون ارز بخرم و کارمزد بگیرم ، چطور میتونن مشکل ایجاد کنن "

    • img
      ساحل
      1402/05/20 - 21:34

      " میشه بیشتر توضیح بدین ؟؟ چون پیشنهاد داشتم که براشون ارز بخرم و کارمزد بگیرم ، چطور میتونن مشکل ایجاد کنن "

ارسال نظر :

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

عملیات انجام شد